Kolin nøytralisering av stress

Kolin kan produseres selv av kroppen vår. Det er likevel ikke tilstrekkelige mengder, så det daglige kostholdet bør inneholde dets passende mengder. Noen ganger kalles det for vitamin som stimulerer sinnet, for det er ansvarlig for riktig funksjon av hjernen og nervesystemet. Takket være det kan vi konsentrere oss om handlinga og vise vår oppfinsomhet. Det fremskynder forbrenning av fett, så det brukes i behandling av fedme.

Behovet for kolin er fra 440 til 900 mg, men personer som lever under permanent stress bør innta dets fordoblet dose.

Hva skal man spise for å supplere mangel?

Kilder til kolin er: eggeplommer, gjær, spinat, tomater, kål, bønner, fisk, ost og hvetekli.

Når det er mangel, kan problemet være sånt...

Følge av mangel på kolin er redusert hjerneeffektivitet, angst, irritabilitet, søvnløshet, forstyrrelser i det kardiovaskulære systemet og leversteatose.

For mye er heller ikke bra

Overflod av denne vitaminen forårsaker bedøvede tilstander, kvalme, diaré og fiskelukt fra munnen.

Vi informerer om at for å sikre den beste komforten i å surfe på våre nettsider, tilpasse dem til brukerens individuelle behov, så vel som for reklameformål, statistikk og autentisering, bruker vi opplysninger som lagres ved hjelp av informasjonskapsler på brukernes sluttenheter. Brukeren kan administrere informasjonskapsler ved å endre på innstillingene til nettleseren sin.

Videre bruk av våre nettsteder uten å endre på instillingene angående informasjonskapslene betyr at brukeren aksepterer bruk av informasjonskapslene som beskrives i detalj i våre Rettningslinjer for Personvern.

Aksepter og lukk